zondag 13 maart 2016

Jij bent eigenaar van jouw positieve toekomst !

Een positieve omgeving is zelden iets dat je zomaar in de schoot geworpen krijgt. Het is vaak een kwestie van dromen, concretiseren, durven en vervolgens doen. In dit blogartikel neem ik jullie graag mee door de vier stappen op weg naar een positieve omgeving die je voor jezelf creëert.

Stap 1 : Dromen
Waar droom jij al zo lang van ? Wat zou jij in jouw wereld veranderen als je kon ? Heb je deze droom al eens uitgesproken tegen iemand ?
Alle goede ideeën starten vaak met een zotte ingeving. Om te voorkomen dat jouw zotte ingeving onderin de kast belandt om er de komende jaren vooral stof te verzamelen, wil ik je uitdagen.

Neem een groot blad papier en noteer je positieve droom

Stap 2 : Concretiseren 
Laten we nu een stap verder zetten dan dagdromen en concretiseren. 

Zet op je blad papier de antwoorden op volgende vragen :
  • Hoeveel tijd geef je jezelf om deze droom waar te maken ? Wees hierin realistisch zodat je niet teleurgesteld geraakt als het niet meteen lukt. 
  • Wat heb je nog nodig ? (tijd, geld, kennis, iemand die je steunt, ...)
  • Met welk resultaat zal je tevreden zijn ? 
Stap 3 : Durf
Uiteraard kan het je beangstigen om die stap te zetten. Heel wat mensen stellen ambitieuze dromen uit omdat ze schrik hebben om wat ze nu hebben los te laten. Durf jij je goed betaalde baan op te geven om die wereldreis te maken ? Durf je eindelijk uit de schaduw te treden van die sterke persoon waar je je altijd achter schuilde ? Durf je eindelijk die persoon aan te spreken op wie je al zo lang verliefd bent ?

Denk dan aan het volgende :
waarom zou je het niet doen ? 

Ik heb 5 jaar geleden een mooi betaalde job opgegeven om m'n droom te realiseren als zelfstandige. Uiteraard was ik bang. En uiteraard wist ik toen nog niet of het zou lukken. Ik had geen grote spaarpot op de bank staan, maar ik had wel een concreet plan en na een goede voorbereiding sprong ik in het diepe. De beste zet die ik in mijn carrière maakte.

Zoek eventueel een persoon die je kan helpen met advies en aanmoedigingen zodat je doorzet op die momenten als het net even iets moeilijker gaat. 

Stap 4 : Doe
Komaan, trek nu niet terug en zet door. Spring doordacht, maar spring. Ga er 100% voor. Evalueer regelmatig of je juist bezig bent en stuur bij waar nodig. Zet door. laat je niet afremmen door de eerste tegenslag. Hou je vast aan je plan. 

en geniet van je resultaat !
Wees trots op wat je realiseert en schreeuw het van de daken. 

Mensen die dromen realiseren creëren hun eigen positieve omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten